مجتمع تجاری آرمان

مطالب دیگر:
🔗پاورپوینت تحلیل کتابخانه مرکزی فونیکس🔗پاورپوینت تحلیل کتابخانه مرکزی سیاتل🔗پاورپوینت بررسی معماری فرودگاه زاگرب🔗پاورپوینت بررسي وضعيت بانك هاي خصوصي در ايران🔗پاورپوینت خلاصه نظریات حافظه🔗پاورپوینت بررسی چالش‌ ها و چشم‌ اندازها در فرآيند ياددهي- يادگيري تعادل‌هاي شيميايي🔗پاورپوینت توسعه محصولات جدید و تحلیل رفتار مصرف کننده🔗پاورپوینت رشد جنسی🔗پاورپوینت مقدمه ای بر واحدهای پرورشی دوره متوسطه🔗تحقیق مواد سرامیکی و نحوه فرآوری آن ها🔗تحقیق ریخت شناسی و منظرشناسی شهری در شهرسازی🔗پاورپوینت روان شناسی مراحل تولد تا نوجوانی🔗پاورپوینت ایجاد تنوع در شهرک سازی مدرن🔗تحقیق فرآیندهای ماشین کاری پیشرفته به عنوان پروژه درس روش های تولید و کارگاه🔗پاورپوینت مکتب روان شناسی گشتالت گرایی🔗کتاب تحلیل المان محدود رفتار مچالگی لوله های فولادی به همراه ترجمه فارسی🔗پاورپوینت استعدادیابی ورزش بسکتبال🔗پاورپوینت اختلال انفجاری متناوب🔗پاورپوینت مهارت حل مساله در کودکان چگونه است؟🔗پاورپوینت مهارت حل مساله و تصميم گيري
فهرست مطالب فصل اول· عنوان تحقیق---------------------- 1· چكیده---------------------- 2· مقدمه------------------------ 3فصل دوم· نگاهی به تاریخ تجارت ایران------------ 7 فصـل سوم · بررسی نمونه‌های مشابه--------|فایل|دابلیو اِکس|41014116|wxz
مشخصات مختصر و مفید این پست با عنوان مجتمع تجاری آرمانقابل مشاهده می باشد برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

فهرست مطالب

فصل اول· عنوان تحقیق---------------------- 1· چكیده---------------------- 2· مقدمه------------------------ 3فصل دوم· نگاهی به تاریخ تجارت ایران------------ 7

فصـل سوم

· بررسی نمونه‌های مشابه-------------- 19

فصل چهارم

· مطالعات در مراکز تجاری------------- 31

فصـل پنجم

· مطالعات منطقه استان خراسان------------ 39فصل ششم· نتیجه گیری-------- 75· بررسی ضوابط ومقررات در ارتباط بامركز تجاری--- 76

فصل هفتم

· آنالیز سایت------78

فصل هشتم :

· منابع ------------81

عنوان تحقیق :

هدف:

علاقه و انگیزه

موضوع تجاری با توجه به قدرت بی بدیل اقتصاد در عصر ما موضوعی ویژه در طراحی معماری به حساب می آید. در عصری كه توجه به هر مسئله به میزان صرفه و بازده اقتصادی آن می باشد پیداست كه امكان پرداختن به نگاه های خاص در معماری مجموعه های تجاری تقویت می گردد به همین دلیل انتخاب یك مجموعه تجاری برای طراحی معماری خود به خود جذاب تر از موضوعات دیگر می باشد.

هر مجموعه تجاری كه نیازهای ضروری زندگی بشر را عرضه كند خود به خود بخشی از توجیه اقتصادی است .برای افزایش موفقیت اقتصادی یك مجموعه باید عواملی از قبیل شدت نیاز جامعه

.فاصله سایت تا مجموعه های مشابه ونحوه دسترسی افراد به مجموعه توجه نمود .

قابلیت اجرا از دو جنبه قابل بررسی است اول استان اجرای تحقیقبا توجه به تكنولوژی بومی وشرایط جامعه .دوم سازگاری طرح و ساختار اجرایی آن بافدرت وموفقیت تحقیق كه هر دو درمرحله طراحی مورد توجه قرارخواهد گرفت.

چکیده :

هدف از طراحی مجموعه‌های تجاری ایجاد محیطی خوشایند برای خرید کالا؛ دریافت خدمات و ارتباط انسانها با یکدیگر است. برای رسیدن به این هدف ابتدا نگاهی گذرا به تاریخچه تجارت و ایران و تاریخچه ایجاد مجموعه‌های تجاری و اجتماعی در ایران ومشهد داریم و سیر تکامل و ویژگیهای این مجموعه‌ها را مورد بررسی قرار میدهیم. برای شناخت بیشتر نمونه‌های مشابهی را در نقاط مختلف جهان مورد بررسی قرار داده‌ایم. مطالعه شهر مشهد برای مکاتباتی صحیح مجموعه و رسیدن به هدف ابتدایی طراحی مجموعه (ایجاد محیطی خوشایند برای خرید کالا؛ دریافت خدمات و ارتباط انسانها با یکدیگر) الزامی بوده است. به کمک تحلیلهایی که از جهات مختلف بر روی سایت انجام شده؛ نحوه قرارگیری ساختمان در سایت؛ نحوه جهت‌گیری آن؛ امتدادهای موثر بر ساختمان؛ ورودیهای آن و ... استخراج شده است. از آنجایی که سعی شده که ساختمان بیشترین هماهنگی را با محیط وتلفیقی ازمعماری مدرن وسنتی داشته باشد؛ آنالیز سایت مهمترین ابزارهای طراحی را در اختیار ما گذاشته است. برنامه‌ریزی کالبدی نیز فضاهای مورد نیاز و میزان آنها را مشخص خواهد کرد. بدیهی است که در روند طراحی؛ توجه خاص به ملاحظات دید و منظر و طراحی احجام بر اساس ویژگیهای سایت برای رسیدن به بهترین دیدها و مناسبترین احجام الزامی بوده است.